

Mit liv på de sociale medier starter på en måde forfra fra i dag. Det giver plads til nogle tanker om fremtiden, om hvad der skal til for at blive rigtig populær. Det sætter også gang i nogle overvejelser, for er de sociale medier egentlig stadig så sociale? Ellers er de blevet degraderet til et udstillingsvindue?
Med etableringen af Preferred Bloggers har SOME-universet fået to nye stjerner på himlen. Jeg står med to børn i hænderne, som jeg nu skal have til at vokse, og som jeg forventer bliver superstjerner en dag. Presset er lagt fra start på Preferred Bloggers Facebook – og Preferred Bloggers Instagram, og begge skal vidst være glade for, at de ikke er mennesker af kød og blod, for her sidder en mor med store forventninger på børnenes vegne. Forventninger der naturligvis lander lige tilbage på mig selv.
Dengang jeg startede min egen Facebookside og Instagram profil tænkte jeg ikke over et bestemt æstetisk udtryk ligesom jeg heller ikke havde en Sociale Medier strategi. Jeg startede mine profiler ligesom mange andre, for at dele ud af mit liv og de ting jeg oplever. I dag er verden en anden. Der er kamp om pladserne på SOME-scenen, og man skal både være noget særligt og se unik ud for at få plads i rampelyset. Og hvordan gør man så det?
Vores koncept er unikt – i hvert fald her i Vietnam, hvor vi er det første blogger netværk overhovedet, men hvordan formidler jeg det på en visuel måde, så folk synes, at det er spændende? Jeg har ikke fundet svaret endnu, men til gengæld har jeg brugt rigtig mange timer på særligt Instagram for at hente inspiration.
En af de forretningssider, som jeg synes gør det virkelig godt på de sociale medier er OW Intimates. Sonja der har brandet formår virkelig at skabe et univers, der både bliver et kreativt land, hvor man kan hente inspiration, men som samtidig også bliver en fantastisk udstillingsplads for hendes lækre undertøj. Mit koncept passer desværre ikke til bare at kopiere OW Intimates og Sonjas Instagram-stil, selvom det er fristende. 😉 I stedet skal jeg finde min egen stil – og det er lettere sagt end gjort.
Som I nok fornemmer har alle de her tanker om fremtoning på de sociale medier, sat en masse tanker i gang i mit hoved. For de sociale medier er jo faktisk ikke særlig sociale længere. I stedet er det blevet en kommerciel legeplads hvor alle kæmper om at udstille og promovere både produkter, services og menneskers liv.
Hvor vil jeg hen med det her indlæg? Jeg vil bare gerne dele mine tanker, fordi jeg tror at det er vigtigt, at vi italesætter den udvikling der er sket. Fuldstændig på lige fod med, at vi italesætter det faktum, at alle modellerne i modebladende er redigerede til næsten ukendelighed. Verden er mere nuanceret end som så, og man ikke skal tro på alt, hvad man ser.
Det bliver en svær balance for mig, at holde et nede-på-jorden-ægte feed kørende på Instagram, når de unge og trendy Vietnamesere er så overdrevet i deres fremtoning, men jeg vil nu alligevel gøre mit bedste. Mine to nye børn skal godt nok ende som superstjerner, men de må også godt have fødderne plantet solidt på jorden.
Comments