top of page

BILLEDER FRA MINE FØRSTE DAGE I HONG KONG

Selvom jeg er på business-tur, så indrømmer jeg blankt, at de første 48 timer ikke bød på overdrevet meget arbejde. Jeg tillod mig selv lige at lande ovenpå en ekstra lang tur med forsinkelser, og så valgte jeg også at drage nytte af, at jeg boede på L’Hotel Island South, der ikke ligger ret langt fra nogle af Hong Kongs bedste strande.

Derfor stod de første dage på en helt masse kilometer i benene, da jeg startede med at gå rundt og udforske byen. Hong Kong eller i hvert fald Hong Kong Island, er egentlig ikke et sted, man får ret meget ud af at udforske til fod, der er for langt imellem de spændende steder, men jeg trængte til at gå en tur og så lød ‘Marina Bay’ da som et ret interessant mål at gå efter. Desværre var det bare en lang vej med en helt masse værksteder for både 😉 Derfor tog jeg tilbage til Metroen og tog et par stop ind mod byen.

Dagen efter besluttede jeg, at kalde en stranddag. Jeg tog forbi Repulse Bay og fandt et perfekt sted halvt under en palme, og nød stort set hele dagen, ind jeg nuppede en frokost og tog videre til Stanley, hvor de har et hyggeligt lille lokalt marked.

Min aften sluttede med den bedste mexikanske middag, jeg nogensinde har fået. Den får I en længere anbefaling af, når jeg får sammensat min Hong Kong food guide 😉

.. Nu tilbage til arbejdet. Det er lørdag, men det er præcis det jeg elsker aller mest ved mit arbejde. Man bestemmer selv hvornår man arbejder, og hvornår man holder fri. På den måde er det nemt at holde stranddag på en torsdag og så knokle igennem på en lørdag.