top of page

JEG STOPPER MIT ARBEJDE MED QUEEN OF SCANDINAVIA


Efter otte fantastiske år som ansvarlig for Danmarks største skønhedskonkurrence Queen Of Scandinavia stopper jeg nu. Hvorfor? Hvordan startede det hele? Hvad har været den bedste oplevelse?  Det svarer jeg på de kommende dage her på bloggen. Har du nogen spørgsmål, så skriv dem i en kommentar til dette indlæg, og så vil jeg forsøge, at svarer på dem.

:-)

I dag vil jeg starte med at fortælle, hvorfor jeg har valgt at stoppe mit arbejde med Queen Of Scandinavia.


Derfor stopper jeg nu: Efter otte fantastiske år med Queen Of Scandinavia har jeg nu valgt at stoppe som direktør og ansvarlig for konkurrencen i Danmark. Det er der flere årsager til.

:-)

Da jeg i 2009 fik ansvaret for, at starte Queen Of Scandinavia op i Danmark var jeg 17 år og gik i 1.g på gymnasiet. De fleste prøvede at forklare mig, at man ikke både kunne passe sin skole og starte en ny virksomhed samtidig, men lysten til at prøve at starte mit eget firma og få ansvaret for at starte et nyt koncept op i Danmark synes jeg lød så spændende, at jeg var nødt til at prøve.

De første mange måneder smed folk nærmest røret på, når jeg ringede til mulige samarbejdspartnere og nævnte ordet ’skønhedskonkurrence.’ Jeg forstod det ikke, for jeg havde selv lige været ude i verden og se, hvor store og anerkendte skønhedskonkurrencer er i udlandet. Jeg besluttede mig for, at jeg ville forsøge at ændre danskernes holdning til skønhedskonkurrencer, og få dem til at se hvor meget mere de rummer end smukke piger, tylskørter og diademer.

Seks måneder senere afholdte jeg den første landsdækkende castingtour på Queen Of Scandinavia med et efterfølgende stort finaleshow på et af Danmarks mest eksklusive hoteller First Hotel Sankt Petri. Jeg havde sponsorer som Nokia, Bruun Ramussen, Fritz Hansen, Carlsberg, Ilse Jakobsen, Dyrberg Kern og pelshuset Alex Petersen. Entreindtægten fra showet donerede jeg ubeskåret til Kræftens Bekæmpelse, og sådan har det været lige siden.


155390_475674592905_1363257_n

163258_475689127905_6004694_n

Det var fuldstændig fantastisk at opleve, hvordan store ankerendte virksomheder ændrede deres mening og trådte ind som samarbejdspartnere i en dansk skønhedskonkurrence. Lige siden har jeg arbejdet med flere store både danske og internationale virksomheder, som sammen med et hav af danske kendisser, der har været med som vært og i dommerpanelet, har været med til at sikre, at Queen Of Scandinavia hvert år  blev en stor succes med glade finalister, et godt show for publikum og et stort beløb til Kræftens Bekæmpelse.

Branchen har ændret sig… Jeg har altid gladeligt forsvaret skønhedskonkurrencer overfor dem, der har været i tvivl. Skønhedskonkurrencer har for mig altid været lig med fede oplevelser, rejser, venskaber og personlig udvikling. Det har været fuldstændig fantastisk at være med til at give så mange danske piger, oplevelser som de nærmest uanset om de vandt QOS eller ‘bare’ var med i den danske finale, har kaldt for den største oplevelse i deres liv. Det er virkelig tilfredsstillende!

I dag har tingene dog ændret sig lidt. Der er kommet folk ind i branchen, som gør tingene på en helt andet måde, end jeg har gjort det med Queen Of Scandinavia. Det har medført, at flere danske piger har haft rigtig dårlige oplevelser med danske skønhedskonkurrencer hvor de oplever, at de ansvarlige går mere op i penge og PR end at sørger for, at pigerne får en god oplevelse. Det synes jeg er et kæmpe problem, og det har været med til at give danske skønhedskonkurrencer et dårligt ry.

Derfor kan jeg heller ikke længere forsvare ’skønhedskonkurrencer’ som et begreb, men kun stå inde for den måde jeg selv har gjort det på, og de internationale konkurrencer som QOS har samarbejdet. Selvom jeg gør tingene på min måde, som jeg kan stå indenfor, så synes jeg ikke længere, at det er lige så sjovt at arbejde i en branche, hvor der er så mange brodne kar, og hvor der sker ting som jeg slet ikke har lyst til at blive associeret med. Skønhedskonkurrencer er så lille en branche, at folk udenfor ikke altid kan finde ud af hvem der det er, der gør hvad.

Jeg savner udfordringer.. Derudover kan jeg mærke på mig selv, at jeg ikke længere bliver udfordret af mit arbejde med Queen Of Scandinavia. Efter otte år kører det meste på rutinen, og der er ikke længere så mange udfordringer og læring i mit arbejde. Jeg er typen, der har det bedst med et arbejde, hvor der er udfordringer og forhindringer, det gør det hele meget mere spændende. Sådan har jeg det desværre ikke længere med QOS og derfor tror jeg, at nu er et godt tidspunkt at stoppe på.


Så altså en ændret branche jeg ikke længere har lyst til at være en del af, og ønsket om nye udfordringer betyder at jeg nu slutter et fantastisk kapitel. Det har været de fedeste otte år, hvor jeg har lært så mange fantastiske mennesker at kende, har udviklet mig helt ekstremt og har lært sindssygt meget som jeg kan bruge videre i mit arbejdsliv. Sidst men ikke mindst har det selvfølgelig også været ekstremt hårdt og hamrende sjovt!

I løbet af de næste par dage vil jeg skrive lidt om min egen vej ind i Queen Of Scandinavia, hvad der har været de sjoveste oplevelser, hvad der skal ske nu og meget mere. Har du nogen spørgsmål så smid det i en kommentar nedenfor, og så tager jeg det med i et af mine indlæg de næste par dage

:-)

Husk at du kan følge med i hvad jeg skal lave fremover her på bloggen (følg den på Facebook her), på min Instagram-profil @Josephinehelbrandt og på snapchat: Jhelbrandt

// Josephine

Comments


bottom of page