top of page

ROMANTISK WEEKEND GET-A-WAY TIL ÅRHUS

A og jeg har kun været sammen i knap to år, men vi føler begge to at der er gået meget længere tid. Mest af alt fordi, at det simpelthen er svært for os begge at forstå, at det er muligt at opleve så meget, på så kort tid, som vi har gjort. Vi føler os begge to virkelig heldige, og det er så dejligt at vi begge nyder at opleve og få det bedste ud af tiden sammen.

Weekenden før vi tog på ferie til Cannes havde vi en weekend i Århus. Som A rigtig nok pointerede, så har vi været rundt om jorden sammen flere gange, men aldrig før har vi været sammen i Jylland, så nu var det vidst på tide. Torsdag aften var vi på Frederikshøj for at spise, det var en super fed aften og særligt vinen var en stor oplevelse.

Fredag morgen tog vi på spadag, det har jeg skrevet om før, men du kan læse eller genlæse det her. Om aftenen gik vi på min favorit restaurant Grappa, der ligger nede ved kanalerne. Det er virkelig lækker italiensk mad, og der er altid helt fyldt, så man skal huske at bestille bord i forvejen.

Lørdag gik med en gåtur i byen, og ellers brugte vi faktisk bare en masse timer med gode film i sengen, inden vi skulle hjem. Måske lidt underligt når vi var i Århus, men vejret var ikke fantastisk, vi trængte begge til at slappe af og så havde vi altså bare det mest nice hotel værelse!

Vi tjekkede ind på First Hotel Atlantic der ligger virkelig centralt lige ved havnen, gågaden og de hyggelige kanaler. Personalet var så imødekommende og glade, at vi sjældent har oplevet noget lignende, morgenmaden på toppen af hotellet var virkelig virkelig lækker, og værelset var rummeligt, rent, pænt og frem for alt hyggeligt. Det er ikke nogen hemmelighed at jeg rejser ret meget, og derfor sætter jeg også stor pris på et godt hotelværelse, hvor jeg rent faktisk har lyst til at opholde mig.

Alt i alt en virkelig fantastisk weekend, hvor vi fik snakket, hygget og kom tæt på hinanden. Jeg tror, at det er virkelig vigtigt for et forhold – uanset om det er dit forhold til din kæreste, mor eller veninde – at man engang imellem tager noget tid ud af kalenderen, tager væk fra de vante rammer og oplever noget andet sammen. Det knytter en tættere.