Det her er helt sikkert et spørgsmål, som rigtig mange brudepar stiller hinanden. Man skal giftes, den store dag skal arrangeres, og hvordan skal det så gå til? Skal man gøre det hele selv eller skal man have fat i en wedding planner?
Hvis jeg ikke var blevet journalist, så var jeg enten blevet efterforsker i politiet – eller bryllupsplanlægger! Jeg synes, at det virker som det fedeste job, at være med til at skabe de perfekte rammer for så stor en kærlighedsfest! Men.. Selvom jeg tidligere har drømt om at hjælpe brude i hele verden med at arrangere deres bryllup, så var jeg selv helt i tvivl, om vi skulle have hjælp fra en wedding planner.
Min første indskydelse, da vi besluttede at vores bryllup skulle afholdes i Italien var, at så får vi helt sikkert brug for en wedding planner. Alligevel er det faktisk endt med, at vi skal planlagt det hele selv – kun med hjælp fra en enkelt liste over potentielle leverandør, som vi har fået fra det venue, hvor vores bryllup skal holdes.
Derfor har processen faktisk været sådan, at Andreas og jeg har brugt lang tid på at hente inspiration forskellige steder på nettet, derefter har vi ‘designet’ vores eget drømme bryllup, fundet ud af hvilke elementer vi gerne vil have med – og så har det ellers været op til mig at få fat i alle de leverandører, som vi har brug for.
Det har været langtid undervejs, og heldigvis har jeg haft to år til at arrangere vores bryllup. Det betyder, at jeg har haft måneder, hvor jeg har knoklet meget på med brylluppet og andre måneder, hvor jeg slet ikke har tænkt på planlægningen. Det har været virkelig rart, og jeg tror slet ikke at det havde været lige så fed en process at komme igennem, hvis jeg havde haft travlt.
Jeg føler mig meget tryg ved de valg vi har taget og de aftaler vi har lavet. Vi var i Italien sidste sommer for at møde de aller vigtigste leverandør og så har jeg jævnligt været i kontakt på mail med de øvrige.
Men det er alt planlægningen op til – hvad så med på selve dagen?
Henover hele weekenden er det det samme catering-firma, der skal levere alt hvad vi skal spise og drikke. Derfor er de ansvarlige for at koordinere det, efter den tidsplan jeg har givet dem. Jeg er noget spændt på, om de kan finde ud af at følge en tidsplan eller om det hele bliver kørt på “Italiensk-tid.” Derudover har vi allieret os med Andreas’ “Best Man” og min “Bridesmaid” som har lovet at tage ansvaret for at holde øje med klokken og trække vores gæster i den rigtige retning på det rigtige tidspunkt. Det betyder, at vi ikke behøver en egentlig wedding-planner på dagen, og at vi samtidig ikke selv behøver at have ur på og forholde os til tiden. Det er jeg virkelig lykkelig for!
Det er perfekt med et par nære venner, der har lyst til at tage opgaven på sig. Jeg tænker egentlig at det bliver forholdsvis nemt for dem, men bare det at kunne lægge ansvaret over på nogle andre, på den store dag er virkelig rart! Jeg ville heller aldrig tøve med at gøre det samme for dem.
Så.. vi har altså valgt at planlægge vores bryllup uden wedding planner – og selvom vores bryllup skal holdes i udlandet, så kan det altså sagtens lade sig gøre! 🙂
Comments