top of page

EN HELT PERFEKT WEEKEND

Der findes intet bedre end en weekend getaway. Jeg elsker simpelthen de weekender, hvor man kommer lidt væk hjemmefra og virkelig kan koble af på lille mine ‘mini ferie’ som jeg hurtigt synes, at det føles som, når man fysisk flytter sig selv væk fra praktiske gøremål, og alt det man ‘lige bør lave’ der hjemme.

Den her weekend har jeg tilbragt på AC Hotel Bella Sky i København. Da vi ankom fredag fik vi straks stukket et glas champagne i hånden, mens vi ventede på check in. Perfekt måde at starte en weekend på! Derefter tog vi elevatoren op til 19 sal, hvor vi blev indlogeret på det skønneste værelse med udsigt udover Københavns mange huse og tårne på den ene side, og den smukke natur på Amager Fælled på den anden side.

Så snart vi havde fået lagt taskerne på plads, sprang vi i badetøjet og ned i spaen. Deres spa er ikke voldsomt stor, men de ting og rum de har, er fuldstændig gennemførte og faktisk et niveau højere end nogen anden spa, jeg har oplevet her hjemme. Deres lækre dampbad duftede skønt af eukalyptus – det elskede jeg! I deres lækre varme sauna spillede der musik, der straks sendte tankerne til Afrikas savanne. Simpelthen så lækkert at ligge der i varmen og drømme sig væk på eventyr.

Jeg nød virkelig også at bruge deres ‘is bad.’ En mini pool med iskoldt vand, hvor der drypper is ned fra loftet, og som er simpelthen er så fed at hoppe i, lige efter et besøg i den varme sauna. Det giver den bedste følelse i kroppen, når man kommer op ad vandet igen, og man kan virkelig mærke hvordan kroppen er blevet varm indeni.

Efter nogle dejlige timer i spaen satte vi os til rette på restaurant BASALT, der ligger på første sal i AC Hotel Bella Sky. Det var virkelig en god oplevelse – du kan læse min anmeldelse af vores besøg på BASALT lige – her.

Jeg var stadig noget tynget af jetlag, så efter et par timer i spa, en god middag og to flasker rødvin, så var det lige på hovedet i seng 😉 Og hvilken seng! Deres virkelig gode seng og vanvittigt bløde sengetøj, gjorde at man sov som en drøm.

Lørdag morgen startede vi så dagen med at besøge deres fuldstændigt formidable morgenmadsbuffet!

Der var virkelig alt hvad hjertet begærede. Et lille eksempel – jeg er altid typen, der står og fisker efter det mest sprøde bacon ved sådan en buffet. Det var overhovedet ikke nødvendigt her. Alt var nemlig så gennemført, at der stod to forskellige pander med bacon, en hvor baconen ikke var steget ret meget og en hvor baconen var sprød. Det synes jeg er et fint lille eksempel på, hvor ekstraordinært gennemtænkt og serviceminded de er.

Da vi sad og spiste, kom personalet rundt og spurgt om de skulle fylde lidt mere juice i vores glas, eller om de skulle hente en ekstra kaffe. Der var enormt god, venlig, smilende service, der både virkede naturlig og afslappet, på den helt rigtige måde. Når man forlod morgenmaden stod der et lille bor med to-go kaffe og frugt, som man kunne tage med sig. Jeg ser tit folk liste ud fra en morgenmadsbuffet, som en anden tyv, med frugt og kiks i hænderne, men her blev man lige frem opfordret til at tage lidt sig på vej ud. Jeg har efterhånden boet på en del hoteller, men jeg tror aldrig, at jeg har oplevet så lækker en morgenmad på nogle danske hoteller før.

Med meget fyldte maver, blev vi enige om at gå en tur på Amager Fælled efter morgenmaden, inden vi var klar til at bruge resten af dagen i spa-afdelingen.

Lørdag aften spiste vi igen på AC Hotel Bella Sky, for hvorfor flytte sig udenfor hotellet, når de huser de aller bedste restauranter i området? Denne gang indtog vi en fantastisk middag på toppen af hotellet, med udsigt udover hele byen. Det var en vild oplevelse, og den glæder mig til at fortælle mere om snart.

Og sådan fortsatte resten af weekenden faktisk. Med spa og vanvittig god mad! Jeg er slet ikke i tvivl om, at vi kommer tilbage til Bella Sky på et tidspunkt. Jeg synes simplethen at der kælet for detaljerne og personalet er så søde og imødekommende, på den helt rigtige måde, at man føler sig så godt tilpas. Mad og serviceniveau er fuldstændig eminent og jeg kunne snildt have brugt flere dage i deres lækre spa!

Hvis du selv går og overvejer et ophold – måske du skal forkæle dig selv eller en du holder af, med en julegave? – så kan du læse mere om hotellet og mulighed for overnatning lige – her.