top of page

BRYLLUP I ITALIEN? HER ER MINE ANBEFALINGER AF PROFESSIONELLE LEVERANDØRER








Det her indlæg har været længe efterspurgt, og nu har jeg endelig fået tid til at lave det. Efter vores bryllup i Italien har jeg fået utroligt mange spørgsmål vedrørende planlægning af det hele, og nu har jeg besluttet at samle de leverandører, som jeg virkelig kan anbefale i ét samlet indlæg.

Jeg planlage jo hele vores bryllup selv, uden hjælp fra en wedding planner. Dog med en rigtig god sparringspartner og hjælp i Valentina, som ejer den villa hvor vi holdt vores bryllup. Det kan være lidt en udfordring – særligt når man skal holde bryllup i Italien, men jeg kastede mig ud i processen i god tid, og det hele endte med at falde rigtig godt på plads. Her er mine tips til professionelle, dygtige og troværdige leverandører i Italien:

Location: Jeg brugt syv måneder på at lede efter det perfekte italienske venue, hvor vi kunne holde vores bryllup. Det skulle ikke være for langt fra en lufthavn med direkte forbindelse til København, og det skulle samtidig også være et sted, hvor alle vores gæster kunne sove i gåafstand fra der hvor festen skulle holdes. Jeg er så glad og lykkelig for det sted vi endte med at holde vores bryllup – Villa Antica Colonia er den smukkeste villa, med de flotteste haver og den mest ekstraordinære udsigt. Billederne lever slet ikke op til hvor smukt det er i virkeligheden. Til de gæster der ikke var plads til kunne sove i villaen, havde vi lejet næsten alle værelserne på La Sibilla Cusiana Hotel, som lå 800 meter fra villaen. Ejeren Roberta er simpelthen den skønneste dame, der var så hjælpsom både før og under vores bryllup. Kæmpe anbefaling af begge steder. Jeg ville aldrig bytte vores bryllupslocation for noget andet sted!

DJ: Vi havde hørt flere skrækhistorier om italienske dj’s, der slet ikke spillede den musik, som brudeparret ønskede og som havde en meget anderledes italiensk musiksmag, der ikke rigtig fik sat gang i dansegulvet. Jeg VILLE have at vores bryllup skulle ende i dansk, og derfor tog vi simpelthen en dj med fra Danmark. Det er den bedste beslutning jeg har taget længe – og jeg kan varmt anbefale andre også at booke DJ Kenno, både til bryllupper her hjemme og i udlandet. Han er super god til at aflæse “publikum” på aftenen og justere hele tiden, så dansegulvet aldrig står stille! Du kan fange ham på Facebook – her.

Lys og lydudstyr: Vi skulle selv omdanne hele den ene stue i villaen til “diskotek” 😉 og da vores dj jo ankom fra Danmark, og derfor ikke kunne have sit udstyr med heller, måtte vi havde fat i en mand, der kunne levere det hele. Efter ret lang tid og grundig søgen fik jeg endelig fat i Jody, som har professionalweddingdj.net – han kunne levere alt indenfor lys og lys, og kom både og satte det hele op og tog det ned igen. Du kan fange ham på email: info@professionalweddingdj.net

Wedding Planner: Har du ikke så meget mod på at planlægge hele brylluppet selv, så kan jeg faktisk anbefale en virkelig dygtig wedding planner, der kan hjælpe dig. Jeg arrangerede som sagt hele brylluppet selv, men i min jagt efter en florist, der kunne hjælpe os med blomster og som ikke kostede en urimelig bondegaard, kom jeg i kontakt med Cristina Grosso, som arbejder som wedding planner og primært hjælper brudepar fra udlandet. Hun endte med at finde en hamrende dygtig florist til en meget rimelig pris – og hun tog opgaven så seriøst, at hun holdt hele kommunikationen med blomsterhandleren, også dukkede op på dagen og sørgede for at blomsterne blev præcis som jeg havde drømt om. Der er ingen tvivl om at hun er virkelig dygtig til sit arbejde og bestemt til at regne med! Du kan finde Cristina på Facebook – her.

Blomster: Som nævnt ovenfor var det dygtige Cristina Grosso, som hjalp os med at finde og stå for alt kommunikation til vores florist. Leverandøren hed Emiflor og kan virkelig varmt anbefales! Hun har en virkelig fair pris og laver nogle utroligt smukke ting! Jeg synes også, at hun var virkelig god til at ramme samme stil, som de billeder jeg havde sendt som inspiration. Du kan finde Emiflor på Facebook – her.

Celebrant: Mangler I en der kan foretage en vielse af jer i Italien? Jeg kan virkelig varmt anbefale Karin. Jeg fik kontakt til Karin gennem en gruppe på Facebook, og jeg var lidt nervøs for om det virkelig var muligt at finde en kvinde på Facebook, som reelt også kunne stå for vores vielse i Italien – men Karin var fantastisk. Med lige dele humor og seriøsitet guidede hun os og vores gæster gennem en meget smuk ceremoni, der både indeholdt information om det sted, vi blev gift og søde anekdoter fra Andreas og mit liv, som vi havde sendt til hende hver for sig, nogle måneder for inden. Inden vil jeg til hver en tid virkelig varmt anbefale. Du kan fange Karin på Facebook – her.

Bartender og vin: Vores bartender og vin-leverandør var et scoop! Han har tidligere arbejdet som sommelier på en Michelin restaurant i nærheden af Villa Antica Colonia, men fordi han var gode venner med Valentina og Roberta, så sagde han også ja til at være bartender til vores bryllup. Det kunne han godt finde ud af!.. der manglede ingen ting. Du kan få fat i Matteo på hans email: pastre73@hotmail.com

Bådtur og ‘chapel’: Til vores bryllup havde vi både lejet en bådtur på Lake Orta til vores gæster, mens vi gik taget billeder, og lejet et gammel chapel, som vi omdannede til kirke og blev viet i. Begge leverandører hjalp Valentina fra Villa Antica Colonia mig med, så tag fat i hende, hvis du er på jagt efter sådan noget.

Vores catering kan jeg desværre ikke anbefale, for de laver ikke længere arrangementer, men jeg ved at Valentina, der har Villa Antica Colonia, kan være behjælpelig både med borde, stole, service, bryllupskage og catering der kan klare alle dagens måltider og mere til!

Er der ellers nogen jeg mangler? Smid en kommentar, hvis du leder efter en leverandør, som jeg måske har glemt på min liste ;-)< /p>

תגובות


bottom of page